Deliveroo gaat pizza en sushi bezorgen aan de gate op Schiphol

schiphol, deliveroo, gate, bezorgen, eten, klm, amsterdam-
Foto: Schiphol

Nog even snel sushi of pizza laten bezorgen op de gate en met een volle buik het vliegtuig instappen? Dat kan vanaf nu. Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten een pilot waarbij passagiers met hun telefoon eten en drinken kunnen bestellen. Binnen 15 minuten wordt de maaltijd bezorgd aan de gate.

Pilot

De pilot is 20 februari ingegaan voor passagiers op de E-pier. Dit zijn vooral reizen naar bestemmingen buiten Europa. Onder andere de KLM, Cathay Pacific en Northwest Airlines vertrekken vanaf deze pier. In maart volgt de D-pier, met veel Europese bestemmingen.

Eind maart zal er een evaluatie plaatsvinden en zal er gekeken worden over er meer pieren toegevoegd worden. De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) vertrekt met zijn vluchten naar Paramaribo vanaf de G-pier.

App

Gerechten kunnen besteld worden via de app of via de website van Deliveroo. De bezorgkosten zijn € 2,50. De bezorger zal de maaltijd in een Deliveroo t-shirt te voet of per step afleveren aan de gate. Er zal bezorgd worden tussen 07.00 uur en 20.30 uur.

Breder aanbod

Volgens Tanja Dik, directeur Consumer Products bij Schiphol, brengen reizigers relatieve lange tijd door bij hun gate. “Hoewel we een divers aanbod hebben op de pieren, is niet alles te krijgen. Op deze manier kunnen we passagiers breder bedienen.” Daarnaast zijn er ook praktische redenen. “Schiphol wordt steeds drukker en de ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden is beperkt”, aldus Dik.

DAGonline.nl is een uniek nieuwsplatform met het laatste nieuws uit Nederland, Suriname, Turkije, Marokko en de Nederlandse Antillen. Het idee is in 2016 geboren uit een passie voor het schrijven, affiniteit met de mensen uit deze landen en het missen van één centrale locatie waar het nieuws uit deze regio’s te vinden is. In 2017 zag DAGonline het levenslicht.

Opmerkingen