H&M door het stof door foto van donker jongetje

h&m, advertentie, jongetje, hoodie, coolest monkey in the jungle

Modeketen H&M heeft zich de woede op de hals gehaald. In een nieuwe advertentie is een donker jongetje in een hoodie te zien, voorzien van de tekst ‘Coolest Monkey In The Jungle’. Het bedrijf heeft inmiddels excuses gemaakt.

De New York Times columnist Charles Blow ontdekte de foto in de webshop van het modehuis. Hij Twitterde de foto vervolgens de wereld in.

Pijnlijk

Nog pijnlijker werd het toen bleek dat de hoodie verschillende kleurvarianten kende. Op de oranje variant staat ‘Survival Expert’ en deze wordt gedragen door een wit jongetje. De foto is inmiddels verwijderd van de website van H&M. Het bedrijf bood vervolgens via CNN excuses aan.

DAGonline.nl is een uniek nieuwsplatform met het laatste nieuws uit Nederland, Suriname, Turkije, Marokko en de Nederlandse Antillen. Het idee is in 2016 geboren uit een passie voor het schrijven, affiniteit met de mensen uit deze landen en het missen van één centrale locatie waar het nieuws uit deze regio’s te vinden is. In 2017 zag DAGonline het levenslicht.

Opmerkingen