Amsterdams restaurant gesloten na kakkerlak in Saoto soep

saoto soep, suriname, kam yin, amsterdam
Foto: Mitchell Esajas/Facebook

Het Amsterdamse restaurant Kam Yin in de Warmoesstraat moet na een bezoek van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) zijn deuren voorlopig sluiten. Donderdag trof een klant een kakkerlak aan in een bestelde Saoto soep van het bedrijf.

“Bij onze inspectie bleek dat er inderdaad een probleem was met kakkerlakken en hygiëne”, bevestigt een woordvoerder van de NVWA an AT5.

Kakkerlak

Net voor dat de klant een hap wilde nemen, zag zij een kakker uit de soep kruipen. De eetlust bij de vrouw was spontaan verdwenen. Haar partner nam een foto en deelde het op Facebook. De post werd honderden keren gedeeld en er kwamen duizenden reacties op. Andere mensen reageerden dat zij vaker ongedierte in het restaurant hebben gezien.

Spijt

Kam Yin zou volgens AT5 inmiddels spijt hebben betuigd, maar Esajas (partner van de vrouw) is niet overtuigd. “AT5 heeft contact met ze opgenomen, nooit hebben ze contact met mij of Jessy de Abreu gezocht. Dat betekent dat ze geen F om klanten geven.”

Het restaurant kwam zelf ook met een reactie: “We willen voorop stellen dat het nooit had mogen gebeuren. De kakkerlakken reizen mee met de ingekochte goederen. We zijn aangesloten bij een ongediertebestrijding en doen er alles aan om ze buiten de deur te houden, maar we zitten natuurlijk ook in het centrum van Amsterdam, in hele oude panden. Ik wil geen excuses verzinnen, want wij moeten het voorkomen.”

Kam Yin is direct gesloten voor een grondige schoonmaak. Het restaurant zal vervolgens een nieuwe inspectie moeten aanvragen, alvorens het zijn deuren weer kan openen.